tel.  61_861_42_00
Od poniedz. do piątku   10:00 - 18:00
Ponad 18 lat
na rynku rejsów

Zanim popłyniesz w rejs - informacje praktyczne

Rejsy wycieczkowe to nowy sposób spędzania wakacji. Wśród gości na statkach wycieczkowych spotkać można osoby, które po raz pierwszy doświadczą niesamowitych wrażeń i nowych ekscytujących przeżyć związanych z rejsami. To właśnie dla nich przygotowaliśmy zestaw podstawowych informacji, które przybliżą szereg zagadnień związanych z rejsami wycieczkowymi:

1. Jak dokonać rezerwacji

Aby dokonać rezerwacji rejsu należy skontaktować się z biurem podróży Niebieska Mila lub z naszym agentem. Po potwierdzeniu przez Organizatora dostępności miejsc i aktualnych cen, pracownik biura przygotuje dla Państwa umowę na założoną rezerwację. Wraz z podpisaniem umowy należy dokonać wpłaty zaliczki w wysokości minimum 30 % wartości rejsu. Wysokość zaliczki uzależniona jest od linii żeglugowej i każdorazowo podawana jest przez Organizatora. Termin wpłaty pozostałej kwoty, określony przez system rezerwacyjny, Organizator podaje przed podpisaniem umowy. Przy zakupie rejsu w krótkim okresie czasu do wypłynięcia, konieczna jest wpłata całości należności za rejs.

W przypadku, gdy w wyznaczonym terminie nie wpłynie zaliczka bądź dopłata do pełnej ceny rejsu, Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji i obciążenia Klienta kosztami z tytułu rezygnacji.

 

2. Co obejmuje cena rejsu

Wszystkie ceny rejsów znajdujące się w ofercie Organizatora, a także ceny przekazywane przez naszych pracowników przez telefon lub zawarte w przesyłanych e-mailem ofertach są cenami linii żeglugowych. Organizator nie dolicza do ww. cen prowizji. Ceny rejsów ulegają zmianom w zależności od sezonu oraz dostępności kabin w poszczególnych kategoriach. Wszystkie ceny podawane są dla 1 osoby z uwzględnieniem zakwaterowania w kabinie 2-osobowej. Linie żeglugowe oferują zniżki dla 3 i 4 osoby w kabinie. Również dla dzieci podróżujących jako 3 i 4 osoba w kabinie przewidziane są zniżki. Dodatkowo, niektóre linie żeglugowe pobierają umniejszoną opłatę z uwagi na wiek dziecka. Wcześniejsza rezerwacja pozwala na swobodny wybór kategorii kabiny oraz związana jest z uwzględnieniem zniżki tzw. early booking, itp.

Cena rejsu obejmuje:
- zakwaterowanie w kabinie wybranej kategorii;
- serwis kabinowy;
- pełne wyżywienie - śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja;
- korzystanie z urządzeń sportowo-rekreacyjnych na pokładzie statku (baseny, jacuzzi, zjeżdżalnie wodne, boiska sportowe, itd.)*;
- udział w imprezach rozrywkowych organizowanych na statku (przedstawienia w teatrze, koncerty, dyskoteki, kino, pokazy, animacje, itd.);
- podatki i opłaty portowe.

*za niektóre zajęcia sportowe może być pobierana dodatkowa opłata np. za korzystanie z usług prywatnego instruktora.

W cenę rejsu nie są wliczone:
- dojazd do/z miejsca rozpoczęcia i zakończenia rejsu;
- transfery do/z portu (o ile taka usługa nie została dodatkowo zarezerwowana i opłacona);
- wydatki osobiste (pralnia, zabiegi kosmetyczne, rozmowy telefoniczne, dostęp do internetu, itd.);
- napoje, w tym napoje gazowane i alkoholowe (za wyjątkiem niektórych linii żeglugowych);
- napiwki (za wyjątkiem niektórych linii żeglugowych);
- wycieczki fakultatywne;
- koszty wymaganych wiz;
- ubezpieczenie turystyczne;
- składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny;
- opieka pilota.

 

3. Kabina gwarantowana

Linie żeglugowe w swojej ofercie czasami udostępniają na statkach tzw. kabiny gwarantowane. Oznacza to, że można dokonać rezerwacji kabiny w danej kategorii, jednakże przydział konkretnego numeru kabiny zostanie dokonany przed rejsem lub dopiero przy zaokrętowaniu. Zaletą zarezerwowania kabiny gwarantowanej jest atrakcyjna cena oraz fakt, że goście otrzymują kabinę wybranej kategorii lub wyższej, bez dodatkowych kosztów z tym związanych.

W przypadku rezerwacji kabiny gwarantowanej na rejs linii żeglugowej MSC, armator zastrzega sobie prawo do jednorazowej zmiany kabiny podróżnych podczas rejsu.

 

4. Wiek uczestników

Linie żeglugowe wymagają, aby osoby podróżujące samotnie miały ukończony 21 rok życia. Osoby poniżej tego wieku mogą podróżować wyłącznie w towarzystwie osoby, która ukończyła 25 lat (rodzica czy opiekuna). Wyjątkiem są linie żeglugowe Costa, MSC i Pullmantur, w przypadku których osoba podróżująca samotnie musi mieć ukończone 18 lat, a osoby poniżej tego wieku mogą podróżować wyłącznie w towarzystwie osoby, która ukończyła 18 rok życia (rodzica czy opiekuna).

 

5. Kobiety w ciąży

Kobiety w ciąży zobowiązane są do przedstawienia przy rezerwacji zaświadczenia lekarskiego o możliwości odbycia podróży w terminie przewidzianego rejsu. Kobiety powyżej 6 miesiąca ciąży nie otrzymają zgody na odbycie podróży. Organizator oraz linie żeglugowe nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek komplikacje związane z ciążą, które wystąpią podczas trwania rejsu oraz po jego zakończeniu. Dodatkowo linie lotnicze mogą stosować inne ograniczenia nieuwzględnione przez linie żeglugowe.

 

6. Ubezpieczenie turystyczne

Organizator ubezpiecza wszystkich swoich Klientów w Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. zgodnie z wybranym wariantem ubezpieczenia Bezpieczne Podróże. Pakiet podstawowy obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance, następstw nieszczęśliwych wypadków oraz bagażu podróżnego. Może on zostać rozszerzony o ubezpieczenie następstw chorób przewlekłych, rezygnacji z imprezy turystycznej oraz przerwania imprezy turystycznej. Okres ochrony ubezpieczeniowej obejmuje czas trwania rejsu. Organizator zaleca wydłużenie przez Klienta okresu ubezpieczenia na cały okres podróży zagranicznej tj. również na czas dojazdu i powrotu z rejsu, a w przypadku przedłużonego pobytu organizowanego na własną rękę, również na ten okres.

Organizator zaleca Klientom zawarcie umowy ubezpieczenia kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej i przerwania imprezy turystycznej.

 

7. Paszport i wizy

Każdy uczestnik rejsu zobowiązany jest do posiadania ważnego paszportu (ważny co najmniej 6 miesięcy od daty zakończenia rejsu, a dla niektórych krajów okres ten wynosi 12 miesięcy) oraz wymaganych wiz, zgodnie z trasą rejsu. Dla Klientów, którzy starają się o wizę Organizator wystawia zaświadczenie do ambasady, potwierdzające rezerwację rejsu. Wszelkich informacji dotyczących wymaganych wiz udziela Organizator.

 

8. Dokumenty podróży

Po uiszczeniu pełnej ceny rejsu Organizator na ok. 7-14 dni przed rejsem przesyła Agentowi lub Klientowi dokumenty podróży. W przypadku zakupienia rejsu w okresie krótszym niż 20 dni przed jego rozpoczęciem, dokumenty podróży wysyłane są w późniejszym terminie lub pozostawione są do odbioru w porcie. Dokumenty mają formę papierową bądź elektroniczną w zależności od linii żeglugowej. Jeśli Klient zamierza rozpocząć podróż za granicę z dużym wyprzedzeniem, należy powiadomić o tym fakcie Organizatora, aby ten mógł wysłać prośbę do linii żeglugowej o wcześniejsze wystawienie dokumentów podróży.

 

9. Bagaż

Na pokład można zabrać rozsądną ilość bagażu. Ilość bagażu musi być zgodna z przepisami i taryfami stosowanymi przez linie lotnicze i/lub przewoźników lądowych. Linie lotnicze rygorystycznie przestrzegają ograniczeń dotyczących bagażu. Niektórzy przewoźnicy stosują ograniczenie ciężaru pojedynczej sztuki bagażu. Zachęcamy podróżnych do zasięgnięcia informacji u poszczególnych przewoźników na temat ograniczeń wagowych. Bagaż musi być bezpiecznie zapakowany i odpowiednio, wyraźnie oznaczony. Zawieszki na bagaż, które będą obowiązywały podczas zaokrętowania, dostarczone zostaną wraz z biletem na rejs. Zalecamy nosić ze sobą w bagażu podręcznym dokumenty podróży (paszport, wizy, bilety), lekarstwa oraz cenne przedmioty.

 

10. Przeloty

Godziny przelotów muszą uwzględniać godziny wypłynięcia i przypłynięcia statku, czas potrzebny na zaokrętowanie i wyokrętowanie oraz na dojazd z lotniska do portu i z portu na lotnisko. W związku z powyższym doradzamy przylot ze znacznym wyprzedzeniem, aby przybyć na czas do portu. Niekiedy ze względu na zbyt późne godziny przylotów w dniu rozpoczęcia rejsu konieczne będzie zarezerwowanie noclegu przed rejsem.

 

11. Transfery

Aby ułatwić gościom przejazd do/z portu linie żeglugowe organizują transfery z/na lotnisko. Cena transferu uzależniona jest od odległości między lotniskiem a portem. Transfery można zakupić przy zakładaniu rezerwacji rejsu. Przy zakupie transferu należy wziąć pod uwagę godziny przylotu i wylotu samolotu. Szczegółowych informacji o wymaganych przez linię żeglugową godzinach przylotu/wylotu udziela Organizator.

 

12. Parkingi

W przypadku własnego dojazdu samochodem istnieje możliwość zarezerwowania za pośrednictwem naszego biura parkingu w porcie na czas trwania rejsu. Koszt parkingu za jedną dobę wynosi od 12 Euro za samochód osobowy. Płatność za parking pobierana jest na miejscu lub przed rejsem. Na miejscu obowiązuje wyłącznie płatność gotówką.

 

13. Odprawa w porcie - proces zaokrętowania

Odprawa w porcie odbywa się w terminalu rejsowym, wskazanym w dokumentach podróży. Wejście na statek rozpoczyna się na kilka godzin przed wypłynięciem. Szczegóły zawarte są w dokumentach podróży. Należy stawić się w porcie najpóźniej 3 godziny przed wypłynięciem statku. Przybycie do portu w określonym czasie jest bardzo istotne, ponieważ statek odpływa o wyznaczonej godzinie, nie czekając na spóźnionych podróżnych.

Przy zaokrętowaniu należy okazać dokument tożsamości (paszport), dokumenty podróży oraz potwierdzenie dokonania rejestracji on-line (jeśli takie jest wymagane przez daną linię żeglugową). Podróżni, którzy zakupili rejs w ostatniej chwili np. na 2 tygodnie przed wypłynięciem, mogą otrzymać dokumenty podróży w porcie.

Pasażerowie proszeni są o dokładne oznaczenie bagażu. Specjalne zawieszki dostarczane są wraz z dokumentami podróży lub wydawane są w porcie. Należy dokładnie wypełnić dane na zawieszkach, ponieważ bagaże w porcie odbierane są od pasażerów i dostarczane bezpośrednio do kabiny przez obsługę portu. Po wejściu na pokład i otrzymaniu karty pokładowej (płatniczej) pasażerowie mogą od razu udać się do swoich kabin.

 

14. Płatność na statku

W pierwszym dniu rejsu, podczas zaokrętowania lub w kabinie, każdy pasażer otrzymuje plastikową, imienną kartę płatniczą, na której są sumowane wszystkie wydatki, jakie gość poniesie podczas rejsu np. za alkohol, usługi SPA czy wycieczki fakultatywne. Karta płatnicza jest jedynym środkiem płatniczym na statku. Przy każdym zakupie na statku pasażerowie proszeni są o okazanie ww. karty płatniczej. Na koniec rejsu do kabiny dostarczane jest rozliczenie - wykaz zakupów dokonanych na statku. Wyciąg należy sprawdzić, a w razie błędów udać się do recepcji w celu wyjaśnienia. Zapłata za zakupy podczas rejsu regulowana jest kartą kredytową, bądź gotówką. Jeżeli pasażerowie zdecydują się na zapłatę gotówką, konieczne jest wpłacenie na początku rejsu depozytu. Wysokość depozytu uzależniona jest od długości rejsu i warunków linii żeglugowej.

Kartę płatniczą należy zawsze nosić przy sobie - jest ona kluczem do kabiny, jak również przepustką do zejścia na ląd i powrót na statek.

 

15. Napiwki

Napiwki dla personelu statku nie są wliczone w cenę rejsu (poza niektórymi liniami żeglugowymi). Wysokość napiwków i waluta, w jakiej są one płatne, uzależnione są od linii żeglugowej i wynoszą od 12,50 USD lub od 10,00 EURO na dzień na osobę. Napiwki są automatycznie naliczane na kartę płatniczą pasażerów i płatne są pod koniec pobytu na statku. Napiwki są obowiązkowe dla wszystkich linii żeglugowych.

 

16. Języki używane na statku

Podstawowym językiem używanym na statkach jest angielski, co nie zmienia faktu, że swobodnie można porozumiewać się w języku niemieckim, hiszpańskim czy włoskim. Międzynarodowa załoga będzie zaszczycona przy asystowaniu gościom w różnych sytuacjach np.: przy zaokrętowaniu, wyborze i zakupie wycieczek fakultatywnych, podczas posiłków czy wyokrętowaniu. Na pokładzie pasażerowie mogą uzyskać pomoc w wybranych językach w recepcji.

 

17. Ubiór obowiązujący na statku

W ciągu dnia na statku panuje całkowita dowolność ubioru. Dopiero po godzinie 17:00 goście proszeni są o nieco bardziej elegancki ubiór (bez krótkich spodenek i T-shirtów). Zalecamy zabrać wygodne stroje i obuwie, jak również ciepłe rzeczy ze względu na chłodne wieczory na morzu i klimatyzację na pokładzie statku. Prosimy pamiętać o nakryciu głowy, okularach przeciwsłonecznych, stroju sportowym i kąpielowym.

Na wszystkich statkach zabronione jest przychodzenie do restauracji w strojach kąpielowych. Ze względu na elegancki charakter kolacji goście proszeni są o stosowny ubiór, zwłaszcza podczas uroczystych kolacji z udziałem oficerów czy kapitana.

 

18. Posiłki na statku

Na statkach posiłki podawane są w restauracjach, bufetach i barach*.

W głównej restauracji pasażerowie mają wyznaczone godziny posiłków oraz stoliki. Wyjątek stanowi linia NCL, gdzie nie ma przypisanych stolików.

Preferowaną turę posiłków należy określić przy dokonywaniu rezerwacji. Szczegółowych informacji udziela Organizator. Podstawowe posiłki (śniadanie, lunch i kolacja) podawane są w głównej sali jadalnej w określonych godzinach. Przykładowe godziny posiłków: śniadanie w porcie 7:00, śniadanie na morzu 9:00, lunch 12:00, kolacja 19:00. Podczas kolacji goście proszeni są o stosowny ubiór (bez krótkich spodenek i T-shirtów). Śniadanie i lunch serwowane są również w formie szwedzkiego stołu w bufecie.

* W niektórych restauracjach pobierana jest opłata za wstęp w wysokości ok. 20-50 USD/os. Dla niektórych restauracji wymagana jest wcześniejsza rezerwacja.

 

19. Posiłki dostarczane do kabiny

Na życzenie Gości obsługa statku może przynieść do kabiny śniadanie kontynentalne (podawane do godziny 09:00 rano, usługa płatna). Przy zamawianiu przekąsek lub drinków do kabiny, zostanie dodatkowo pobrana opłata serwisowa (wykaz cen będzie zamieszczony w kabinie).

 

20. Specjalne diety

W restauracjach dostępne są posiłki wegetariańskie, dietetyczne, koszerne. Specjalne życzenia dotyczące posiłków należy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji.

 

21. Uroczyste kolacje podczas rejsu

W trakcie rejsu przewidziane są uroczyste kolacje. Linie żeglugowe proszą o elegancki strój podczas tego wieczoru - u Panów: koszula, krawat, długie spodnie, marynarka (garnitur - wg uznania), a u Pań: elegancki kostium, sukienka (suknia wieczorowa - wg uznania). Załoga statku stawi się w odświętnych mundurach.

 

22. Gazetki pokładowe

Każdego wieczoru do kabiny dostarczana jest gazetka pokładowa, w której znajdują się istotne informacje dotyczące następnego dnia rejsu np.: planowane atrakcje na statku (przedstawienia w teatrze, karaoke, muzyka na żywo), informacje dotyczące odwiedzanego portu i oferowanych wycieczek fakultatywnych, godziny otwarcia restauracji, itp.

 

23. Schodzenie na ląd

Statek w każdym porcie zaokrętowany jest w konkretnym przedziale czasowym (według miejscowego czasu). Konieczny jest powrót na pokład przed wyznaczoną godziną odpłynięcia, aby statek nie odpłynął bez pasażerów. Goście zobowiązani są powrócić na statek we wszystkich portach pośrednich przynajmniej na 30 minut przed planowaną godziną wypłynięcia. Pasażerowie proszeni są o posiadanie przy sobie karty pokładowej, która jest przepustką do zejścia i powrotu na statek. Przy zejściu na ląd można bezpłatnie zabrać ze sobą ręczniki kąpielowe z logiem linii żeglugowej. Ręczniki należy przynieść z powrotem na statek.

 

24. Wycieczki fakultatywne

Dla każdej trasy rejsu dostępny jest szeroki wybór wycieczek fakultatywnych organizowanych przez lokalne biura podróży. Wycieczki można zarezerwować on-line przed rejsem lub na statku w biurze "Shore excursions".

 

25. Internet

Na statkach istnieje możliwość korzystania z internetu w kawiarence internetowej. Na niektórych statkach możliwe jest podłączenie do internetu w kabinie. Korzystanie z internetu jest odpłatne.

W kabinach dostępne są telefony oraz numery do wszystkich ważnych punktów na statku: recepcji, spa, room service, itp. Za połączenia zewnętrzne będzie pobrana opłata. Na morzu połączenie telefoniczne jest droższe, gdyż jest to połączenie satelitarne. Radzimy dzwonić do rodziny czy znajomych z lądu lub podczas postoju statku w porcie.

 

26. Elektryczność

W kabinach znajdują się gniazdka o napięciu 110V lub 220V. Na niektóre statki zalecane jest zabranie w podróż specjalnych wtyczek tzw. przejściówek.

 

27. Pomoc medyczna

Na każdym statku znajduje się centrum pomocy medycznej. Jeżeli zażywacie Państwo określone leki na co dzień, należy zabrać ze sobą wystarczającą ich ilość. Prosimy umieścić je w bagażu podręcznym.

 

28. Usługi pralnicze na statku

Na statku istnieje możliwość oddania rzeczy do prania - odpłatnie.

 

29. Palenie papierosów na statku

Na statkach można palić w specjalnie wydzielonych miejscach dla osób palących. Zakaz palenia obowiązuje m.in. w kabinach, restauracjach i teatrze.

 

30. Zakończenie rejsu - proces wyokrętowania

W przedostatni dzień rejsu linia żeglugowa dostarcza do kabiny kolorowe zawieszki na bagaż oferowane dla gości, którzy chcieliby skorzystać z usługi zniesienia przez obsługę dużych bagaży na ląd do terminala w porcie. Skorzystanie z ww. usługi jest dobrowolne. Należy mieć na uwadze, że oddane bagaże pozostaną przez pewien czas bez opieki obsługi statku. W gazetce pokładowej zawarte są informacje o kolorze zawieszek i związanymi z tym godzinami zejścia ze statku. Np. kolor czerwony oznaczać może zejście ze statku o godz. 8:00 (lub innej wskazanej w gazetce). W przypadku wątpliwości recepcja udzieli wszelkich informacji. Zawieszki w danym kolorze powinno się przywiesić na bagaż i wieczorem wystawić go przed drzwi kabiny (najpóźniej do godziny 01:00 w nocy lub innej wskazanej w gazetce). Jeśli do kabiny zostanie dostarczony niewłaściwy kolor zawieszki, należy udać się do recepcji po jej wymianę. Po wystawieniu bagaży na korytarz obsługa statku zabiera je na ląd. W porcie bagaże są do odbioru w specjalnie wydzielonych miejscach zgodnie z kolorem zawieszki. Osoby, które nie zdecydują się na oddanie bagaży schodzą ze statku wraz z walizkami. Przed opuszczeniem statku goście zobowiązani są przy odprawie przedstawić urzędnikowi kartę pokładową (magnetyczną), dowód tożsamości – paszport lub dowód osobisty (zgodnie z wymogami wizowymi).

 

31. Rejestracja on-line

Dla wygody pasażerów i przyspieszenia procesu zaokrętowania niektóre linie żeglugowe wymagają wypełnienia rejestracji on-line na stronie internetowej linii żeglugowej. Aby dokonać pełnej rejestracji należy podać niezbędne dane uczestników:
- imię i nazwisko;
- drugie imię (jeśli takie jest zapisane w paszporcie);
- datę i miejsce urodzenia;
- miejsce zameldowania;
- numer paszportu, datę wystawienia, datę ważności;
- imię i nazwisko osoby kontaktowej pozostającej w Polsce, jej numer telefonu.

 
×
Linia żeglugowa
×
Region
×
Statek
×
Port rozpoczęcia
×
Długość rejsu
×

Termin rejsu

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najlepsze oferty rejsów na twoją skrzynkę mailową
SPRZEDAŻ AGENCYJNA
POLITYKA PRYWATNOŚCI
KONTAKT
REJSY MSC
REJSY COSTA
REJSY NCL
REJSY SILVERSEA
REJSY STAR CLIPPERS
AFRYKA
ALASKA
AMERYKA POŁUDNIOWA
AMERYKA PÓŁNOCNA
ANTARKTYKA
ARKTYKA
AUSTRALIA I OCEANIA
BAHAMY
BERMUDY
BLISKI WSCHÓD
DALEKI WSCHÓD
DOOKOŁA EUROPY
DOOKOŁA ŚWIATA
EUROPA PÓŁNOCNA
EUROPA ZACHODNIA
FIORDY NORWESKIE I SPITSBERGEN
GRENLANDIA I ISLANDIA
HAWAJE
KANADA
KANAŁ PANAMSKI
KARAIBY
MORZE CZARNE
MORZE CZERWONE
STOLICE BAŁTYCKIE
RIWIERA MEKSYKAŃSKA
TRANSATLANTYK
WYSPY KANARYJSKIE I MADERA
WSCHODNIE MORZE ŚRÓDZIEMNE
ZACHODNIE MORZE ŚRÓDZIEMNE
WSZYSTKIE TRASY
Opublikowane na stronach www.niebieskamila.pl informacje i ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
® Niebieska Mila jest zarejestrowaną marką handlową.