
Grunwaldzka 229
60-179 Poznań
Rok budowy 2000
Wyporność brutto 5 000 ton
Długość 134,80 m
Szerokość 16,50 m
Liczba masztów 5
Najwyższy maszt 54 m
Liczba żagli 42
Powierzchnia żagli 5 000 m2
Liczba pasażerów 227
Liczba załogi 106
Royal Clipper jest okrętem flagowym floty Star Clippers. Inspiracją do jego budowy był największy żaglowiec świata - Preussen, zbudowany w 1902 roku. Wypływając w rejs tym statkiem, macie Państwo możliwość odkrywania dziewiczych terenów znajdujących się z dala od przetartych szlaków. Możecie odpoczywać w wyjątkowo wygodnych kabinach, w eleganckiej sali klubowej, czy na przykład na pokładzie w jednym z basenów. Royal Clipper jest na tyle duży, iż możliwe było umieszczenie na jego pokładzie aż 3 basenów. Odpoczywając w średnim basenie, który posiada szklane dno, macie Państwo możliwość obserwowania tego, co dzieje się na pokładzie niżej. Jeśli zaś chodzi o wystrój wnętrza żaglowca, to słowo "elegancki" jest zbyt mało wymowne. Royal Clipper przypomina luksusowy hotel, w którym wszystko jest dopieszczone. Marmury, polerowane egzotyczne drewno, mosiądze, autentyczne dzieła sztuki, jedwabie i dywany. Dodatkowo kominki z żywym ogniem włącznie. Ten żaglowiec, jako jeden z niewielu na świecie posiada niecodzienne atrakcje - zaciszne skrzydła balkonowe, słoneczny pokład, na którym znajduje się bar, a także fitness center - "Capitan Nemo", wyposażony w okna, dzięki którym możecie Państwo obserwować życie podwodne w trakcie ćwiczeń. Do Państwa dyspozycji jest również 24 godzinna obsługa.
Ciekawostka - związek Polski ze statkiem Royal Clipper
Royal Clipper - największy żaglowiec na świecie został zaprojektowany i zbudowany w Polsce. Kadłub Royal Clipper ex. "Gwarek" według opracowania "Preussen" został zbudowany w Stoczni Gdańskiej w latach 80-tych. Upadek stoczni oraz spółki Polskie Żagle, która miała dokończyć budowę "Gwarka" sprawił, że został on sprzedany. Wypatrzył go właściciel linii "Star Clippers" Mikael Kraft, który marzył, by mieć największy żaglowiec na świecie. Kupił kadłub "Gwarka" i zlecił Gdańskiej Stoczni Cenal przedłużenie go o 24 metry, a konstruktorowi Zygmuntowi Choreniowi zaprojektowanie klasycznego ożaglowania. Dzięki temu w budowie żaglowca uczestniczyło wiele polskich firm. Prace wyposażeniowe prowadzone były w Holandii w rotterdamskiej stoczni Merwede. W lipcu 2000 r. statek otrzymał imię "Royal Clipper". Jego matką chrzestną była królowa szwedzka Sylwia.
Zdjęcia mają charakter wyłącznie poglądowy. W ramach tej samej kategorii kabin ich rozmiar, układ, wyposażenie, umeblowanie oraz kolorystyka mogą różnić się od zaprezentowanych poniżej.